Mi az e-mail marketing lényege?

E-mail marketing - Profi WebDesign

Az e-mail marketing egy közvetlen stílusú, tájékoztató jellegű levél. Hasonlít a hagyományos levélküldéshez, de marketingcélokra használjuk. A régen használatos postai reklám célú leveleket váltjuk ki vele, jelentősen csökkentve ezzel a környezetünkre kifejtett káros hatásokat. Sokan elavult marketing eszközként tekintenek rá, pedig manapság reneszánszát éli,- igaz, oda kell figyelnünk néhány dologra.

Mire használhatjuk az e-mail marketinget?

  • Népszerűsíthetjük cégünket
  • Ügyfélkapcsolatokat építhetünk
  • Meglévő ügyfeleinknek küldhetünk információt valamilyen változásról
  • Akcióinkról értesíthetjük feliratkozóinkat
  • Felméréseket készíthetünk partnereink bevonásával…
  • … és még sok minden másra marketing stratégiánktól, kreativitásunktól függően

Az e-mail marketing előnyei

  • Ma az internetezők kb. 95%-a használ valamilyen e-mailt. Ebben a számadatban hatalmas potenciál van!
  • Alacsony költségekkel jár.
  • Könnyű nyomon követni a megtérülését.
  • Nem véletlenszerűen látják a marketing üzenetedet, hiszen azok kapják az e-mailedet, akik feliratkoztak rá.
  • Egy SMS – kampánnyal vagy pl. egy Google Ads hirdetési szöveggel összevetve sokkal több tartalmat jeleníthetsz meg.
  • Bármilyen eszközön meg tudják nyitni az olvasók és mindaddig jelez a rendszer, amíg nem nyitja meg a leveledet.
  • Használhatod tudatosan, a marketing stratégiád egyéb eszközeivel összehangolva, de akár önállóan is megállja a helyét.
  • Szemben más helyen megosztott marketing üzenetekkel, a feliratkozóid biztosan megnyitják az e-mailedet, hiszen érdekli őket!

Milyen tartalmakat érdemes e-mail marketing keretében kiküldened?

Szöveges tartalmat írhatsz, képes üzenetet készíthetsz, videóval színesítheted hírleveled tartalmát. Legújabb blog bejegyzésed linkjét is elküldheted kis bevezető szöveggel a cikkről. Értesítheted a legújabb akciókról, hogy ne maradjon le róla, Törzsvásárlóidat meglepheted pl. letölthető hűségbónusszal… Csak a képzeleted szab határt, annyi mindenre használhatod!

A lényeg, hogy folyamatosan kapcsolatban légy feliratkozóiddal, rendszeresen kapjanak tőled egy-egy impulzust, így egy nagyon kifinomult módon nem engeded magad elfelejteni.

Mire figyelj, milyen szabályokat tarts be e-mail marketing során? Hogyan NE csináld?

Ahogyan az online marketingben mindenütt, itt is vannak betartandó szabályok! Ezek egy része inkább etikai jellegű, más része pedig írott szabály, melyek megszegése esetén komoly büntetésre is számíthatsz.

A legfontosabb: a legjobb, ha egyáltalán meg se próbálj spamelni!
Ha mégis ezt teszed, pillanatok alatt elveszíted feliratkozóid nagy részét. Sokan már a spam gyanújára is leiratkoznak! Nem éri meg…

Ne vásárolj e-mail listát!
Egyrészt semmi értelme olyanokat bombázni a levelekkel, akik nem fejezték ki a feliratkozásukkal, hogy érdekli őket, másrészt bűncselekmény! Biztosan hallottál néhány adatkezelési botrányról. Nem kis emberek kerültek bajba emiatt. Hallottál a GDPR-ről… NE csináld..

Szeretnéd okosan kihasználni az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, de nem tudod, a te cégednek hogyan válhatna előnyére? Vagy nincs időd megtervezni, megírni?

Szakembereink állnak rendelkezésedre! Várjuk jelentkezésedet!

Árajánlatkérés

Vélemények